Home

רמפה לפריקת מכולה

בעולם שבו משונעות מדי יום כמויות עצומות של סחורות, מכל הסוגים, ישנו צורך הולך וגדל בפתרונות פריקה נוחים – ואחד מהם הוא רמפה לפריקת מכולה.

רמפות לפריקת מכולות נחלקות ל-2 סוגים עיקריים: רמפה ניידת ורמפה נייחת. בכל מקרה מדובר במעין גשר שמתחבר למכולה ומאפשר לפרוק אותה במהירות ובנוחות כמו גם להעמיס עליה סחורה ביעילות ומבלי לבזבז זמן יקר. הרמפות הניידות משמשות בעיקר במקרים שבהם אין אפשרות להתקין מזח פריקה קבוע, או כשאין צורך ברמפה קבועה. באופן טבעי ישנן רמפות רחבות מאוד ורחבות פחות, ועוד פרמטר שחשוב לבחון כשמחפשים רמפה לפריקת מכולות הוא כושר הנשיאה של כל דגם – שחייב כמובן להתאים לעומסים הצפויים במהלך העבודה. כך למשל רמפה המאפשרת פריקת מכולות 10 טון היא אופציה נפוצה למדי, וישנן גם רמפות שמסוגלות לשאת 12 ואפילו 16 טון. על-מנת שהרמפה תמלא את ייעודה היא זקוקה כמובן לשיפוע, ואת ההרמה בצד המחובר למכולה מבצע מגבה מכני. אם תרצו, תוכלו להוסיף גם מגבה הידראולי חשמלי או ידני. עוד מרכיב הוא "אף" שמונע מרווח בין סף הרמפה לפתח המכולה ומבטיח יציבות מרבית בזמן הפריקה/העמסה.

בנוסף מומלץ להעדיף רמפות שבנויות מחומרים מתקדמים ובשיטות חדשניות, כך שהן שומרות היטב על צמיגי המלגזות שמבצעות בפועל את הפריקה וההעמסה ומונעות שחיקת יתר שלהם. מרכיב קריטי אף יותר הוא מניעת החלקה, וזאת על-מנת להבטיח בטיחות מקסימלית למפעילי המלגזות שיעלו וירדו על הרמפה. על-מנת למנוע סיכונים מיותרים, חשוב מאוד גם להתנהל על-פי ההנחיות והוראות הבטיחות, ובנוסף להימנע מהעמסת משקלים גבוהים מדי על הרמפה, מעבר לכושר הנשיאה שלה.

את הרמפות הניידות לפריקת מכולות ניתן לשנע לכל מקום שבו יש בהן צורך בקלות, וזאת באמצעות מלגזה מתאימה. בדרך זו מושגת יעילות מקסימלית מבחינת התפעול השוטף, כשאין צורך להקצות שטח רב לרמפות קבועות אלא ניתן לנייד רמפה אחת בהתאם לצורך, ולבצע כל פריקה והעמסה של מכולה בנוחות, בפשטות ובבטיחות.

דילוג לתוכן